Numărătoare inversă: 20…

… de maxime regale

Regele Carol I

  1. Am trăit şi mor cu deviza care străluceşte în armele României: „Nihil sine Deo!”
  2. „Prin statornicie la izbândă”
  3. «Tot pentru Ţară, nimic pentru mine»
  4. Formaţi caractere, iată ce ne lipseşte.

Regina Elisabeta (Carmen Sylva)

  1. Sângele să nu-ţi trădeze patria, să nu te laşi molipsit de civilizaţia centrelor cosmopolite.
  2. Bunul-simţ este ceva pentru care trebuie să ne rugăm.
  3. Gândul trebuie să domnească, iar nu omul.
  4. Regele este regele tuturor şi nu poate alege, pentru că toţi au acelaşi drept asupra lui

max

Regele Ferdinand

  1. Nu zidurile fac o scoala, ci spiritul ce domneste intr-insa.
  2. Voi conduce ca un bun roman.
  3. Mulţumesc bunătăţii divine care mi-a îngăduit să pot preţui, neasemuit ajutor pentru suveran, sfatul celor credincioşi şi destoinici.
  4. Sa ne dovedim vrednici de marele dar divin al unitatii noastre nationale si pentru ca urmasii nostri sa poata spune (ca Horatiu) despre fiecare dintre noi cei de astazi: „Exegi monumentum aere perennius.” („Am inaltat un monument mai durabil decat bronzul”).

Regina Maria

  1. Un gând frumos poate fi ca o biserică în care omul îşi odihneşte sufletul.
  2. Odată am fost străină pentru aceşti oameni; acum sunt de-a lor, şi, deoarece vin de atât de departe, am fost prin acest lucru mai în măsură de a le vedea calităţile şi defectele.
  3. Te binecuvântez, iubită Românie, ţara bucuriilor şi durerilor mele, frumoasă ţară, care ai trăit în inima mea şi ale cărei cărări le-am cunoscut toate.
  4. Am credinta ca v-am priceput: n-am judecat, am iubit…

Regele Mihai

  1. Lumea de mâine nu poate exista fără morală, fără credinţă şi fără memorie.
  2. România a mers mai departe prin idealurile marilor oameni ai istoriei noastre, servite responsabil şi generos.
  3. Nu văd România de astăzi ca pe o moştenire de la părinţii noştri, ci ca pe o ţară pe care am luat-o cu împrumut de la copiii noştri.
  4. Cinismul, interesul îngust şi laşitatea nu trebuie să ne ocupe viaţa.

Numărătoarea inversă continuă până la 10 Mai.

4 gânduri despre “Numărătoare inversă: 20…

  1. Câtă diferenţă între aceste vorbe şi maxime cu adevărat regale, care vin din gânduri serioase a unor oameni de excepţie şi vorbe de genul „…v-am ciuruit!” care vin din gânduri întunecate a unui oarecare preşedinte?!

  2. Pingback: God Save the Queen! | Dan Ghenea

  3. Pingback: Imn către Patrie și Tron | Dan Ghenea

Lasă un răspuns

