Ultima Noastra vointa

Pe romaniaregala.ro au fost republicate Normele fundamentale ale Familiei Regale a Romaniei – Statutul complet al Casei Regale a Romaniei.

Voi reda mai jos câteva paragrafe din anexa care reglementează succesiunea.

Nu numai că nu mi se pare că am avea vreo problemă cu succesiunea, ci chiar mi se pare că ne aflăm într-o situaţie privilegiată: un rege mare are ocazia să vadă clar doi succesori aflaţi la maturitate.

Eu nu prea văd cum un parlament care ar înţelege necesitatea de a reveni la legitimitate ar putea să nesocotească ultima voinţă a celui care întrupează această legitimitate. Cu ce argumente?

Cu legea salica, la care au renunţat toate monarhiile europene?

Cu ridicolul pseudoargument „Radu Duda nu e prinţ”? (de fapt, e un argument de crâşmă, nici măcar nu e „la chestiune” – Principele Radu nu intră în discuţia despre succesiune, fiind membru non-dinastic al Familiei Regale)

Istoria îşi va bate joc de noi, dacă noi credem ca ne putem bate joc de istoria noastră. Regele Mihai are un loc sigur în istoria Europei. Noi nu avem.

Eu, Mihai I,
In virtutea autoritatii pe care o am ca Sef al Casei Regale a Romaniei,
Urmand datoria mea fata de istorie si fata de urmasii Familiei mele,
In deplina conformitate cu valorile si principiile Uniunii Europene, care garanteaza fiecaruia dreptul de a-si exprima identitatea si idealurile,
Actionand in conformitate cu vointa mea libera,

FAC PUBLICE URMATOARELE DECIZII:

1) Fiica mea cea mare, Principesa Margareta, va fi succesorul meu dinastic si Sef al Casei Regale a Romaniei, dupa moartea mea. In cazul in care Natiunea romana si Parlamentul Romaniei vor considera potrivita folosirea monarhiei ca forma de guvernamant, solicit Parlamentului sa renunte la aplicarea legii salice, care nu corespunde nici drepturilor din Europa de astazi, nici valorilor societatii romanesti. Pana cand aceste lucruri se vor intampla, Principesa Margareta va ramane, dupa moartea mea, Seful Casei Regale a Romaniei si Custode al Coroanei Romaniei.

………………………………………………………………………….

3) Acord sotului Principesei Margareta, Principele Radu, titlul de „Principe al Romaniei” si calificativul de „Alteta Regala”. Iau aceasta hotarare pentru meritele lui in Familie si pentru a-l ajuta sa-si duca mai departe angajamentele […] Titlul si calificativul sunt acordate numai ad personam si, prin urmare, nu sunt transmisibile. Principele Radu ramane membru non-dinastic al Casei Regale a Romaniei.

4) Acord nepotului meu Nicolae, fiul Principesei Elena, titlul de „Principe al Romaniei” si calificativul de „Alteta Regala”. Aceasta hotarare va intra in vigoare in ziua cand el va implini varsta de 25 de ani. Iau aceasta hotarare pentru a acorda celei de-a sasea generatii a Familiei Regale a Romaniei o sansa in plus sa-si serveasca tara, daca vor dovedi ca merita aceasta onoare. 

………………………………………………………

Noi Ordonam mostenitorilor Nostri sa respecte aceasta Anexa acum si dupa decesul Nostru, ea reprezentand ultima Noastra vointa.

Ca atare, am semnat prezenta Anexa,
Mihai I

Astazi, 30 decembrie 2007, Castelul Savarsin, Romania

(documentul complet – aici)

 

Lasă un răspuns

