Uimiri

de Ramona Moroianu

Mă uimeşte nespus argumentul celor care votează cu un candidat ca nu cumva să se reinstaureze comunismul în ţărişoară.

Iar eu îi întreb: cum puteţi afirma că sunteţi luptători aprigi împotriva comunismului când perpetuaţi prin vot tocmai forma de guvernământ impusă forţat de către ei?

Mă uimeşte nespus argumentul celor care afirmă că merg la vor pentru că i-ar mustra conştiinţa dacă nu ar face-o.

Să meargă şi să pună ştampila în fruntea moşierului care va jecmăni ţara în următorii ani, laolaltă cu gaşca lui de zburători cu boltă peste limitele bunului simţ.

Le ofer argumentul monarhiei şi afirmă că din ea nu a mai rămas mare lucru. Că sunt conştienţi că nu prea au dintre cine alege conducător, dar nici să stea acasă nu merge şi nici anularea votului nu i-ar satisface.

Iar eu îi întreb: ce conştiinţă este aceea care duce la perpetuarea răului, a imposturii, a ipocriziei?

Mă uimeşte nespus memoria scurtă a românului care uită că i s-a promis şi nu i s-a dat, că i s-a zâmbit şi a fost apoi insultat, că i s-a şoptit mieros iubire şi a primit indiferenţă, nesimţire, tupeu formidabil, furtişag ca în codru, aroganţă, lipsă de principii şi minciună.

Vorbeam deunăzi, pe danghenea@wordpress.com, despre iubire si imi aratam scepticismul in privinta iubirilor durabile. Dar da, aveţi dreptate, există: iubirea unui om pentru România şi poporul ei, Regele Mihai, iubire de care asa zişii oameni politici actuali nu vor fi în stare vreodată.

Concluzionând: aţi facut, stimabililor, o campanie electorală de râsul curcilor şi de spaima gănilor. O campanie avicolă.

3 gânduri despre “Uimiri

  1. Marele reinventator al roţii (Marea Unire), domnul Ponta a promis că va face referendum pentru monarhie, în cazul în care va câştiga alegerile. Îl suspectaţi de respectarea cuvântului dat?

    • Nicidecum. Dar impresia mea e ca nici macar nu a dat un asemenea cuvant – l-am auzit spunand ca „am putea incepe o discutie”… „am putea incepe” !!!, ce sa zic!!, mare generozitate! si ar fi vrut votul meu inainte.
      Si oricum nu poti sa crezi un impostor care isi permite sa vorbeasca despre Marea Unire „uitandu-l” pe Regele Ferdinand.

      • Sunt de aceeaşi părere.
        Cu ocazia acestei campanii electorale penibile, am remarcat ignoranţa multora în privinţa istoriei noastre, surprinzătoarea disponibilitate a tinerilor la manipulare şi, în general, ura care străluceşte în ochii celor două tabere. Orice credinţă care duce la ură, la dezbinare, la violenţă, nu are cum să fie decât una profund eronată. Nu îmi amintesc ca Regele Mihai I să fi semănat dezbinare în ciuda nedreptăţilor care i-au fost făcute.

Lasă un răspuns

