Liniştea şi credinţa reginelor

marana

Furtuna zice: Eu cunosc
Pe oameni că le sunt duşmană!
Iar bruma zice: Îi cunosc
Şi eu, că ‘n suflet le fac rană!
Dar soarele râdea: ‘i cunosc
Mai bine eu, că le dau hrană!

(Carmen-Sylva, Cântece şi sonete)

Te binecuvantez, iubita Romanie, tara bucuriilor si durerilor mele, frumoasa tara, care ai trait in inima mea si ale carei carari le-am cunoscut toate.

(Testamentul Reginei Maria)

«Să vezi o lume într-un fir de nisip,
Și un rai într-o floare sălbatică,
Să ții nemărginirea în palma mâinii tale
Și veşnicia într-o oră»

(William Blake, versuri pe care Regina Elena a României le recita nepoatelor sale)

Am purtat însă, toata viaţa, cu mândrie numele acestei ţări închise şi am aşteptat ca porţile ei mari şi frumoase să se deschidă.

(Ana a Romaniei – Un război, un exil, o viaţă)

Cred că românii sunt generoşi… De când am venit prima data aici în anii ’90 am văzut cât de generoşi sunt.

(Principesa Margareta a României)

Parcă ar fi mai multă bunăvoinţă între noi şi mai multă speranţă în viitorul României dacă am şti că deasupra furtunilor politice se află o regină sau un rege crescuţi într-o familie care ţine în viaţă idealul unei Românii cu oameni generoşi şi devotaţi binelui. Nu credeţi?

Un gând despre “Liniştea şi credinţa reginelor

  1. am citit un text pe ca vreau sa-l impartasesc cu dv:) bolta cereasca este o monarhie cum este si cea de pe pamant tb sa fie modelul ei
    este din Viata lui Constantin cel Mare de Eusebiu de Cezareea
    din discursul celor 30 de ani de domnie pg 196
    ,,Ne putem insa intreba: de unde stim noi oamenii asemenea lucruri? De unde indrazneala asta a limbii mele-care nu e decat carne-de a da gla unor idei atat de atraine acestei carni si trupului? Cine l-a putut zari pe Imparatul cel nevazut, ca sa poata vedea la El astfel de puteri?
    Prin simturi noi luam contact cu realitatile din aceeasi familie cu trupul si percepem relatiile dintre ele; in schimb nimeni nu a cutezat vreodata sa se laude ca ar fi vazut cu ochii sai aceasta imparatie nevazuta si atat de deosebita de tot (ce stim)!
    Niciun muritor n-a cuprins vreodata frumusetea acestei intelepciuni! Cine ajutandu-se de puterea simturilor a contemplat chipul dreptatii? De unde s-a cuibarit in mintea omului conceptele de ”autoritate legitima” si de ”investitura imparateasca”? De unde i-a putut veni unei fiinte lucrate din carne si sange ideea puterii monarhice? Cine a raspandit pe pamant asemenea idei (care nu au in ele ceva vizibil si formal)-sau si(conceptul unei) fiinte netrupesti, nedefinite prin forma?
    Ei bine, pentru asemenea lucruri nu era posibil decat un singur mijlocitor: Cuvantul lui Dumnezeu, Cel prezent in toate, principiul facultatii cuvantatoare si intelegatoare a omului……………………………………………………………………………………
    El le-a adus tuturor buna veste a impartasirii imparatiei ceresti. Ca-i cheama si ca-i indeamna sa se arate pregatiti pentru urcus, imbracand vesmantul potrivit acestei chemari. cu o putere cu neputinta de aratat prin vorbe, El a umplut de aceasta chemare tot (pamantul nostru) scaldat de lumina soarelui si a dat pamantestii imparatii drept model pe cea cereasca, indemnand neamul omenesc intreg sa ravneasca la ea ca spre cea mai sublima dintre nadejdi”‘

Lasă un răspuns

