Misoginia nu serveşte România (2)

Principesa Margareta, Principele Radu si ministrul Trasporturilor, Ramona Manescu au plecat spre Capitala„Şi cine o să conducă, Duda?” Altă femeie inteligentă, educată, echilibrată pune această întrebare.

„Principele Radu nu va avea niciun rol politic. Va fi Principe Consort dacă şi doar atâta timp cât Margareta a României va fi Regină” „Da?…” „Cam ca Ducele de Edinburgh. Ţi se pare că Ducele de Edinburgh, soţul Reginei Elisbeta a II-a, are vreun rol politic în Marea Britanie?”

„Bine, dar cel puţin ăla nu face gafe. Duda vorbeşte aşa de afectat… Nu-mi mai amintesc ce a zis odată, dar ştiu că mi s-a părut o mare tâmpenie şi de atunci nu-mi mai trebuie…”

„Eu îmi amintesc perfect cel puţin o duzină de gafe al preşedintelui actual şi cam tot atâtea ale celor dinainte. Dar nu ăsta e subiectul. Spuneam că Margareta I va fi Regina…”

„Şi poate ea să conducă o ţară?” A apăsat  tare pe ea. O ea nu poate conduce cum trebuie o ţară. Stereotip misogin. Care prinde totuşi la surprinzător de multe femei inteligente, educate, echilibrate.

 

4 gânduri despre “Misoginia nu serveşte România (2)

  1. Desi n-o cunosc pe doamna inteligenta, educata si echilibrata cu care ati avut aceasta conversatie, din solidaritate feminina (desi nu sunt nici feminista, dar nici misogina) as vrea s-o apar (nu ca ar avea nevoie) si sa repet ca nu cred ca se pune problema misoginismului in ceea ce-o priveste pe Principesa Margareta. Am afirmat de cateva ori ca am o mare admiratie si respect pentru Reginele Maria si Elisabeta si o mare simpatie pentru Principesa Margareta, dar nu am o convingere totala si din inima ca monarhia ar putea fi, la ora actuala, o solutie de viitor pentru Romania. Recunosc, pe de alta parte, ca o persoana care a calatorit ceva prin lume, ca tarile unde se traieste cel mai bine in prezent au ca sistem politic monarhia constitutionala: Noua Zeelanda, Olanda, Norvegia, Suedia, Danemarca, Canada, Australia. Desigur, am, totodata, si mult dispret pentru conducatorii republicani romani…

      • Ca nu sunt pe deplin incredintata, asa cum sunteti dvs. Din diverse cauze: lipsa de informatii, de cunoastere, lipsa de interes, antipatie pentru Duda, miserupism fata de Principele Nicolae, etc. Nu v-am citit blogul de la inceput, am urmarit, insa, in ultimele luni postarile si comentariile recente si am observat ca, dincolo de simpatie, aveti o cunoastere detaliata asupra a ceea ce au insemnat 80 de ani de monarhie pe pamant romanesc (apropo, schema aceea mi-a placut mult). Subiecte gen „Duda” si „misoginismul” nu sunt argumente solide pro/contra monarhie. Abordandu-le, personal, am riscat sa cad in penibil. In general, din ceea ce citesc pe forumuri si facebook, observ ca unii monarhisti sunt atat de duri in limbaj si atat de vehementi, incat uneori ma infricoseaza (nu c-as fi vreo plapanda). Va citesc blogul acesta, cu interes si curiozitate, tocmai pentru ca puteti fi rational si echilibrat si, mai mult decat atat, aveti argumente logice si nu vorbiti povesti. Cine stie, poate candva ma veti putea si convinge…Sau poate ma voi convinge singura….

      • Sigur ca Duda sau legea salica nu sunt argumente tari contra, dar daca vad ca sunt atat de larg folosite (si uneori singurele), ce sa fac? Nu-mi fac iluzii sa-i conving pe cei pe care le folosesc. Sper doar ca altii, inca nehotarati sa nu mai plece urechea la aceste argumente.

Lasă un răspuns

